I. Z - třídní učitelka: Mgr. Radka Binderová, Ph.D.

Asistentka pedagoga, vychovatelka: Martina Lapešová

 

Vážení rodiče a žáci, 

vítám Vás na stránkách třídy I. Z. V případě jakýchkoliv dotazů mě prosím kontaktujte na e-mailové adrese: radka.binderova@zsivancicka.cz, nebo osobně v konzultačních hodnách. Mnoho úspěchů Vám ve školním roce 2019/2020 přeje Vaše třídní učitelka.   

 

Konzultační hodiny: každé první pondělí v měsíci 13.00 - 14.00 nebo po domluvě  

Třídní schůzky: 16. 4. 2020

 

Další vyučující:

Tělesná výchova: Martina Lapešová 

 

 

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Prosím rodiče, aby omluvenky žákům zadávali do elektronické žákovské knížky. Děkuji za spolupráci.

 

Nadcházející akce:
 

od 11. 3. - uzavřena škola (do odvolání)

 - úkoly budou zadávány pravidelně k jednotlivým předmětům níže na stránce

 - prosím rodiče o případný dohled a dopomoc žákům při plnění úkolů, zadávané úkoly budou součástí hodnocení

 - pro kontrolu mi můžete vypracované úkoly nafotit a poslat jakýmkoliv elektronickým způsobem   

 - děkuji za pochopení a spolupráci

 

TIP: Projekt UčíTelka

- každý všední den od pondělí 16. 3. se spouští na programu ČT2 od 9:00 pro žáky prvního stupně základních škol vyučování prostřednictvím televizní obrazovky :o)

 

20. 3. 2020 - První jarní den :o)

Říkanka o sluníčku 

Sluníčko se probudilo

a paprsky zasvítilo, 

pohladilo kytičky, 

zvířátka i dětičky.

To vše udělalo jen, 

aby měly hezký den. 

zdroj: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/S/15727/slunicko.html/ 

 

Týdenní úkol: Až budete mít náladu a chuť, vezměte si výkres a namaujte nám, jak si představujete jarní slunce. Výkres pak přineste do školy, kde je ukážete spolužákům a vystavíme je.

 
 

9. 4. 2020 - Velikonoční prázdniny, 10. 4. a 13. 4. 2020 - Velikonoční svátky :o)

 
                   Veselé Velikonoce plné jarní pohody Vám přeje 
                       Radka Binderová a Martina Lapešová. 
 
 
TIP NA VELIKONOČNÍ TVOŘENÍ: www.youtube.com/watch?v=yMMe4AV_Z-g
 
 

30. 4. 2020 Užijte si tradiční pálení čarodějnic :o)

Úkol na tento týden: Zkuste vyrobit čarodějnici - fantazii se meze nekladou - můžete použít barevný papír, karton, látku, noviny atd. Inspirace například tady: vytvarkaprodeti.blogspot.com/2018/04/www.audina.cz/2017/04/carodejnice-z-papiru/; www.zsvojanova.cz/index.php?art=1507arnika.org/tvorime-s-odpady-carodejnice-1www.napadyproanicku.cz/tvoreni-s-detmi/celorocne/600-novinova-carodejnicewww.skoladomamil.cz/z-nasi-cinnosti-v-5-rocniku-zs-2020/vyroba-carodejnice-182323www.obecsrbsko.cz/td-vyroba-carodejnice-16/g-9992; Výrobek nám vyfoťte a pošlete. Uděláme si výstavu Vašich prací a soutěž o nejpovedenější čarodějnici. Těšíme se!             

 
 

8. 5. 2020 - Den osvobození: státní svátek; 10. 5. 2020 - Den matek

 

Online výuka:

Nutné vybavení: počítač s kamerou a mikrofonem

17. 4. 2020 proběhla zkouška spojení, zorientovali jsme se na obrazovce a naučili jsme se vypínat a zapínat mikrofon. Děkuji Martině Lapešové, všem dětem a jejich rodičům, kteří se do projektu zapojili. Bylo hezké zase všechny vidět :o). Videovýuka bude probíhat každý týden podle následujícího rozpisu.

 

Pozvánka na videovýuku: úterý 26. 5. 2020

 

1. skupina - od 9:00 (žáci 2. ročníku)            připojení: meet.google.com/emb-zjfv-taj 

 
Příslušný odkaz stačí zkopírovat do prohlížeče Mozilla Firefox nebo Google Chrome v den a hodinu schůzky. Pokud by se objevil problém s připojením, dejte mi prosím vědět.  
 

Pomůcky

Učebnice a pracovní sešit do M, Slabikář, Čteníčko, velký sešit do ČJ, pouzdro

 

Pozvánka na videovýuku: čtvrtek 28. 5. 2020

 
2. skupina - od 10:00 (žáci 3. a 4. ročníku)     připojení: meet.google.com/phj-oodk-ucw

 

Příslušný odkaz stačí zkopírovat do prohlížeče Mozilla Firefox nebo Google Chrome v den a hodinu schůzky. Pokud by se objevil problém s připojením, dejte mi prosím vědět.
 

Pomůcky: učebnice do ČJ a M, pracovní sešity do ČJ a M, pouzdro, písanka, blok na psaní 

 
 

!!! Důležité !!!: Prosím rodiče a žáky, pokud mohou, aby mi vypracované úkoly například nafocené mobilním telefonem, naskenované nebo pracovní listy doplněné přímo ve Wordu posílali pravidelně jakýmkoliv elektronickým způsobem - přes Messenger, WhatsApp, kde mě najdete pod mým jménem, nebo mailovou adresu: radka.binderova@zsivancicka.cz. Děkuji za spolupráci.

 

Otevření třídy od 1. 6. 2020

Nad rámec původního harmonogramu uvolňování opatření ve školách schválila vláda možnost otevření i druhé části speciálních základních škol. Účast žáků je opět dobrovolná a bude podmíněna podpisem upraveného čestného prohlášení ze strany rodiče. Platit budou zvýšená hygienická pravidla a režim podle speciálního manuálu MŠMT, který si můžete stáhnout i na stránkách školy: www.zsivancicka.cz/news/informace-k-navratu-zaku-specialnich-trid-do-skoly/ 
Prosím sledujte stránky naší třídy, kde budou uvedeny aktuální informace k nástupu do školy 1. 6. 2020.

 

Informace pro žáky, kteří nastupují do školy v pondělí 1. 6. 2020
  • přihlášeno: 5 dětí
  • první den sraz před školou v 7.55 u vstupu do Rodinného centra (vjezd mezi zábradlím), dodržujeme odstupy, používáme ochranné prostředky dýchacích cest v souladu s mimořádným opatřením MZ a s ohledem na stanovené výjimky
  • paní učitelka s paní asistentkou si převezmou podepsané čestné prohlášení a s dětmi odchází do školy (bez podepsaného čestného prohlášení nemohou žáci vejít do budovy školy), boty, přezůvky i oblečení si děti odkládají ve třídě
  • s sebou si děti přinesou kromě prohlášení: všechny učebnice, sešity a pracovní sešity – budeme je nechávat ve škole, domů je děti dostanou podle potřeby, nebudou žádné domácí úkoly
  • dále budeme potřebovat: deníček, pouzdro s psacími potřebami, svačinu, pití, přezůvky; případně 2 roušky na den a sáčky na uložení roušky (zvažte s ohledem na stanovené výjimky z povinnosti používat ochranné prostředky dýchacích cest – viz speciální manuál)
  • učební dopolední blok 8.00 – 12.00, poté přihlášení žáci odchází na oběd a domů, nebo do III. oddělení ŠD na odpolední blok
  • na děti, které jdou po dopoledním bloku nebo obědě domů, čeká doprovod před školou (platí zákaz vstupu do budovy školy), při vyzvednutí žáka z odpoledního bloku doprovod zvoní na III. oddělení ŠD a opět vyčká před školou na příchod žáka
  • nepřítomnost žáka prosím ihned omlouvejte
  • ve škole budou platit zvýšená hygienická pravidla a režim dle manuálu MŠMT; je zajištěna dezinfekce, papírové ručníky, připravena třída a přizpůsoben provoz na chodbách, WC a v jídelně.

        Těšíme se na setkání s Vámi všemi.

 
Infomace pro žáky, kteří nenastoupí do školy  
  • Nadále bude pokračovat výuka na dálku. 
  • Úkoly budou zadávány na stránkách třídy jako doposud.
  • Děkujeme všem za spolupráci.  
     

 

ROZVRHY HODIN

 

pro 2. ročník:

 
  1. 2. 3. 4. 5.
PONDĚLÍ ČT M PRV  
ÚTERÝ ČJ TV M PRV VV
STŘEDA ČT M PRV ČJ HV
ČTVRTEK ČJ M TV  
PÁTEK ČJ M TV  
 

Přehled učiva

  1. Český jazyk - Hláska a písmeno b, B (procvičování), čtení:  použití slov ve větách, doplňování písmen a slabik do slov, počet slov ve větě, vyhledávání odpovědi v textu, hbité čtení, psaní: procvičování písmene b, doplňování slov do vět, přepis a opis slov, doplňování písmen do slov a slov do vět, diktát slabik, slov a jednoduchých vět
  2. Matematika - Sčítání a odčítání čísel do 7, slovní úlohy (použití platidel) Geometrie: geometrické tvary, prostorová orientace
  3. Prvouka - Rok - 1. leden, Nový rok, zážitky z Vánočních prázdnin


Více zde: https://www.zsivancicka.cz/predmety-a-ucivo/a1-z/

Přehled učiva

  1. Český jazyk - Hláska a písmeno b, B (procvičování), čtení:  použití slov ve větách, doplňování písmen a slabik do slov, počet slov ve větě, vyhledávání odpovědi v textu, hbité čtení, psaní: procvičování písmene b, doplňování slov do vět, přepis a opis slov, doplňování písmen do slov a slov do vět, diktát slabik, slov a jednoduchých vět
  2. Matematika - Sčítání a odčítání čísel do 7, slovní úlohy (použití platidel) Geometrie: geometrické tvary, prostorová orientace
  3. Prvouka - Rok - 1. leden, Nový rok, zážitky z Vánočních prázdnin


Více zde: https://www.zsivancicka.cz/predmety-a-ucivo/a1-z/

Přehled učiva

  1. Český jazyk - Hláska a písmeno b, B (procvičování), čtení:  použití slov ve větách, doplňování písmen a slabik do slov, počet slov ve větě, vyhledávání odpovědi v textu, hbité čtení, psaní: procvičování písmene b, doplňování slov do vět, přepis a opis slov, doplňování písmen do slov a slov do vět, diktát slabik, slov a jednoduchých vět
  2. Matematika - Sčítání a odčítání čísel do 7, slovní úlohy (použití platidel) Geometrie: geometrické tvary, prostorová orientace
  3. Prvouka - Rok - 1. leden, Nový rok, zážitky z Vánočních prázdnin


Více zde: https://www.zsivancicka.cz/predmety-a-ucivo/a1-z

 

 

pro 3. ročník:

 
  1. 2. 3. 4. 5.
PONDĚLÍ ČT M PRV ČJ
ÚTERÝ ČJ TV M PRV VV
STŘEDA ČT M PRV ČJ HV
ČTVRTEK ČJ M TV  
PÁTEK ČJ M TV INF
 

 

pro 4. ročník:

 
  1. 2. 3. 4. 5.
PONDĚLÍ ČT M ČJ
ÚTERÝ ČJ TV M VL VV
STŘEDA ČT M ČJ HV
ČTVRTEK ČJ M TV VL
PÁTEK ČJ M TV INF
 

 

                 

PŘEDMĚTY A UČIVO

 

12. týden - od 25. 5. 2020 do 29. 5. 2020

pro 2. ročník:

25. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Slabikář s. 103 - Ruda našel borovou kůru. Vyhledejte v textu otázky a zkuste na ně odpovědět. Jak je poznáte otázku? Čím končí?
  • Čteníčko s. 58 / cv. 1, 2. Postupujte podle zadání.
 
Matematika:
  • č. s. 38 - poslední dvě slovní úlohy. Vypracujte do sešitu školního.
 
Úkoly na celý týden:

Písanka: Procvičování písmenka ř: Písanka - ř - slova, věty.docx (117253)   

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Dopis z tábora - 2. ročník.docx (152750)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Počasí v létě.docx (408878); dobrovolné čtení pro zvědavé: Počasí - bouřka - nepovinný text.docx (861315)

 

29. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Slabikář s. 105 - Přečtěte si, co dělá Hana a Jiřík u řeky. 
  • Opis slov na konci stránky do sešitu čtení - kuře, vaří, ...

 

Matematika:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 3. ročník:

25. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Čítanka s. 96 - Trénujte hlasité čtení - Napište do sešitu čtení nadpis a zkuste zjistit, kdo je novým kamarádem Martina. Nakreslete jej.
 
Matematika:
  • Uč. s. 49 / cv. 1, 2 - Zapište slovní úlohy do sešitu školního. 
  • Nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky - s. 41 / cv. 5 - Doplňte chybějící čísla.
 
Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Zajíc .docx (566546)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Počasí v létě.docx (408878); dobrovolné čtení pro zvědavé: Počasí - bouřka - nepovinný text.docx (861315)

 
29. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Jména a příjmení: Čítanka s. 99 (nahoře): Vyplňte do sešitu čtení podle vzoru dotazník. Kdo umí napsat i rok narození, může jej připsat.   
  • Slova s písmenkem x, X (čteme iks): Čítanka s. 97 - trénujte čtení jednotlivých vět, vyhledejte slova s tímto písmenkem. Pojmenujte, co vidíte na obrázku.
 

Matematika:

  • Nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky - Kontrolní cvičení s. 45 / cv. 1, 2 - Doplňte chybějící čísla.
  • Geometrie - opakování: PS s. 47 / obrázek z geometrických tvarů nahoře - postupujte podle zadání. 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pouze pro TK:

25. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Písanka s. 3/89: opakování malého psací g a doplňování slabik do slov.   
  • Čítanka s. 96 - Trénujte hlasité čtení - Napište do sešitu čtení nadpis a zkuste zjistit, kdo je novým kamarádem Martina. Nakreslete jej.
 
Matematika: Procvičujeme násobení 5:
  • PS s. 30 / cv. 1, 2, 3. Postupujte podle zadání. 
 
Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Zajíc .docx (566546)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Počasí v létě.docx (408878); dobrovolné čtení pro zvědavé: Počasí - bouřka - nepovinný text.docx (861315) 

 

29. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Jména a příjmení: Čítanka s. 99 (nahoře): Vyplňte do sešitu čtení podle vzoru dotazník. Kdo umí napsat i rok narození, může jej připsat.   
  • Slova s písmenkem x, X (čteme iks): Čítanka s. 97 - trénujte čtení jednotlivých vět, vyhledejte slova s tímto písmenkem. Pojmenujte, co vidíte na obrázku.
 

Matematika:

  • Procvičujeme násobení a dělení: PS s. 30, 31 - dokončit stranu. Postupujte podle zadání. 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 4. ročník:

25. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Čítanka s. 42: Přečtěte si básně, vypište z jednotlivých básní rýmy a nakreslete do sešitu čtení výstižný obrázek.
  • Vyberte si jednu z básní a naučte se ji recitovat zpaměti.  
 
Matematika:
  • PS s. 31 / cv. 10, 11 - Doplňte chybějící čísla.
 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Zajíc .docx (566546)

Přírodověda - Léto na louce: Přečtěte si článek v učebnici s. 60 - 61, napište nebo si nalepte zápis do sešitu a odpovězte na otázky do sešitu: Léto na louce.docx (554227)

 

29. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Sloh: PS s. 36 / cv. 56 - Utvořte věty tázací, ve cv. 57 doplňte do vět vhodná slova - Ve městě.  
 

Matematika:

  • PS s. 32 / cv. 12, 13 - Vypočítejte a vybarvěte
  • Geometrie: Rovinné útvary - Uč. s. 96 / cv. 4, 5, 7 - Postupujte podle zadání. Zapište do sešitu geometrie.

 

Vlastivěda:

  • Naše okolí: V návaznosti na plánek města Žatce a jeho okolí v učebnici s. 36 navštívíme kamarádku Margitu a kamaráda Zdeňka. Budeme poznávat okolí místa jejich bydliště. Vypravíme se na sever Čech. Postupujte podle pokynů v učebnici s. 37 a odpovězte na otázky pod textem.

 

11. týden - od 18. 5. 2020 do 22. 5. 2020

pro 2. ročník:

18. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Čtenářské rozcvičky: Čtecí karta na písmenko g.docx (109099) (Pro práci s kartami můžeme zvolit různé formy: dítě čte sloupec, řádku; dítě čte slova podle ukazování dospělého; spolučtení - dítě čte zároveň s dospělým, dospělý se přizpůsobuje tempu dítěte; střídavé čtení - jedno slovo dospělý, jedno slovo dítě; vyhledávání zadaného slova, slova podle parametru (zvíře), podle pozice (např. 3. sloupec, 2. slovo); dbáme především na správnost a plynulost čtení, postupně můžeme zvyšovat tempo čtení ale při zachování správnosti; karty můžeme také využít jako zdroj pro diktování slov). 
 
Matematika: Procvičujeme sčítání a odčítání do 10 - slovní úlohy:
  • Učebnice s. 38 - Vypočítejte do sešitu školního první dvě slovní úlohy. Nezapomeňte na zápis, výpočet a odpověď.
 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Zpíváme si - 2. ročník.docx (12493)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Léto na poli.docx (989937)

 

20. 5. 2020
 
Český jazyk:

 

Matematika:

  • PS s. 49 / první dvě slovní úlohy. Nezapomeňte prosím vybarvit obrázky.

 

21. 5. 2020
 
Český jazyk:
 
Matematika:
  • PS s. 49 / dokončení + první slovní úloha s. 50

 

22. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Slabikář s. 102 - Přečtěte si, co se stalo Míle, že musela navštívit lékaře.
 

Matematika:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 3. ročník:

18. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Čtenářské rozcvičky: Čtení karty - slova l, r.docx (12208) (Pro práci s kartami můžeme zvolit různé formy: dítě čte sloupec, řádku; dítě čte slova podle ukazování dospělého; spolučtení - dítě čte zároveň s dospělým, dospělý se přizpůsobuje tempu dítěte; střídavé čtení - jedno slovo dospělý, jedno slovo dítě; vyhledávání zadaného slova, slova podle parametru (zvíře), podle pozice (např. 3. sloupec, 2. slovo); dbáme především na správnost a plynulost čtení; karty můžeme také využít jako zdroj pro diktování slov). 
 
Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Auťák Tom - 3. a 4. ročník.docx (14499)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Léto na poli.docx (989937)

 

20. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Z online výuky: Čtení velkého psacího G - přečtěte si s. 95 v Čítance: Vyhledejte na stránce vlastní jména a v básni Větvička všechny rýmy. Víte, jak se jmenuje strom na obrázku?
  • Písanka s. 3/89: opakování malého psací g a doplňování slabik do slov.   
 
Matematika: Přechod přes 10 - přičítání ke 2, odčítání od 18
 
21. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Diktát do sešitu školního – poproste toho, kdo se s Vámi učí, aby Vám nadiktoval slova k procvičování a opakování z Čítanky s. 117 (sloupeček str. 93 – trn, chrt, …). Diktujte prosím po slovech pomalu, na závěr přečtěte ještě jednou celé pro kontrolu. Nebo slova pouze přepište.
  • Přečtěte si příběh a zkuste odpovědět na otázky: www.zsbcupice.cz/hot-potatoes/citanka-2-rocnik/jahodovy-knedlik.htm
 
Matematika:

 

22. 5. 2020
 
Matematika
  • Přechod přes 10 - nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky - s. 41 / cv. 3, 4
  • Geometrie: Opakování - nakopírované listy z pracovního sešitu s. 48 / cv. 3 - Vybarvěte podle zadání. 
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pouze pro TK:

18. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Čtenářské rozcvičky: Čtení karty - slova l, r.docx (12208) (Pro práci s kartami můžeme zvolit různé formy: dítě čte sloupec, řádku; dítě čte slova podle ukazování dospělého; spolučtení - dítě čte zároveň s dospělým, dospělý se přizpůsobuje tempu dítěte; střídavé čtení - jedno slovo dospělý, jedno slovo dítě; vyhledávání zadaného slova, slova podle parametru (zvíře), podle pozice (např. 3. sloupec, 2. slovo); dbáme především na správnost a plynulost čtení, postupně můžeme zvyšovat tempo čtení ale při zachování správnosti; karty můžeme také využít jako zdroj pro diktování slov). 
 
 
Matematika:  
 
 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Auťák Tom - 3. a 4. ročník.docx (14499)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Léto na poli.docx (989937)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 4. ročník:

18. 5. 2020
 
Český jazyk: 
 
Matematika
  • Pokračujte v procvičování násobení a dělení: PS s. 31 / cv. 6. Podtrhněte násobky 3 a 5; ve cv. 7 doplňte slovní úlohu. 
 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Auťák Tom - 3. a 4. ročník.docx (14499)

Přírodověda - Opakování: Doplňte cvičení 1 - 10: www.zsbcupice.cz/hot-potatoes/clovek-a-jeho-svet/1.rocnik/leto/leto1.htm

 

20. 5. 2020
 
Český jazyk: 
  • Procvičování: PS s. 12 / cv. 13: Doplňujte dvojhlásku ou; ve cv. 14 Pište správné tvary slov podle vzoru.

 

Matematika

 
21. 5. 2020
 
Český jazyk: 
  • Čtení s porozuměním: Přečtěte si v Čítance příběh na s. 40 - 41 a zjistěte Jak málem chytili vodníka. Trénujte čtení slov za textem - střídejte čtení sloupců a řádků. Napište do sešitu čtení nadpis a autora a odpovězte na otázku za textem.  

 

Matematika

  • PS s. 31 / cv. 8: Doplňte znaménka + a .; ve cv. 9 doplňte vhodná čísla, aby platila rovnost. 

 

22. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Procvičování: PS s. 12 / cv. 15, 16: Doplňujte dvojhlásku ou. 
  • Sloh: s. 35 / cv. 55 - Ranní hygiena: Vypravujte podle obrázků, jak si čistíte zuby a nakreslete potřeby pro čištění zubů. 

 

Matematika

  • Geometrie: Rovinné útvary - PS s. 56 / cv. 6 - Zapište všechny čtverce a obdélníky na obrázku. Např. Obdélník ABCD atd.
  •  

Vlastivěda

  • Naše okolí: Podívejte se na plánek okolí města Žatec a jeho okolí v učebnici s. 36, zopakujte si směrovou růžici a jak se značí silnice a železnice na mapě.
  • Odpovězte na otázky na konci plánku a doplňte pracovní list: Naše okolí.docx (515491)

 

10. týden - od 11. 5. 2020 do 15. 5. 2020

pro 2. ročník:

11. 5. 2020
 
Český jazyk: Pokračujeme v procvičování hlásky a písmena g, G:
  • Trénujte hlasité čtení ve Slabikáři s. 98: Co je z gumy? Vyberte si tři předměty, napište a namalujte je do sešitu čtení. Pokud nebudete rozumět některým slovům, poproste toho, kdo se s Vámi učí, aby Vám je vysvětlil.
  • Čteníčko s. 57 / cv. 3 - Namalujte podle zadání 4 míče.
 
Matematika: Procvičujeme sčítání a odčítání do 10:
  • PS s. 48 / první dvě cvičení 

 

Úkoly na celý týden:

Písanka (můžete vytisknout jako písanku nebo psát do sešitu podle předlohy): Písmenko psací g - slova, věty.docx (110646)

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Opice - 2. ročník.docx (12306)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Les.docx (598598)

 

13. 5. 2020
 
Český jazyk:
  • Slabikář s. 100 - Přečtěte si, kam se děti chystají na výlet. 
  • Dokončit Čteníčko - s. 57 / cv. 1
 
Matematika
  • Dokončit s. 48; v posledním cvičení vymýšlejte příklady na + a - tak, aby výsledek byl v prvním případě 10 a v druhém 6  
  • Online hry na procvičování sčítání a odčítání do 10: www.umimematiku.cz/cviceni-scitani-a-odcitani-do-10
 
15. 5. 2020
 
Český jazyk:
 
Matematika

 

Tělesná výchova

  • Tip: Až bude venku hezky, běžte společně s rodinou na procházku a pozorujte okolní přírodu na jaře.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 3. ročník:

11. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Procvičujeme velké psací D - dokončit v Písance s. 3/86. 
  • Slova a shluky souhlásek - se slabikotvorným r, l: nejprve trénujte čtení: Čítanka s. 93 / cv. 1 a 2. Pečlivě vyslovujte.
  • Další slova zde: rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/slabikotvor1.htm (pojmenujte obrázky a dopište slova do volných míst)
 
Matematika: Odčítání od 17 

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: O dračích zoubcích.docx (14398)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Les.docx (584,6 kB)

 

12. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Čítanka s. 93 / cv. 3 - trénujeme čtení vět; ve cv. 4 najděte opaky. Dvojice slov napište do sešitu školního.

 

Matematika

  • Nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky - s. 41 / cv. 2, 3.

 

13. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Písanka s. 3/87 - Přepis vlastních jmen a říkanky.
 
Matematika
 
14. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Z online výuky: Čítanka s. 94 - Kozel a vlk: Zjistěte, jak přelstil kozel hladového vlka; v básni Brčko vyhledejte všechny rýmy. Vyberte si jeden rým a zkuste jej několikrát za sebou opakovat bez chyby.  
  • Další jazykolam vyzkoušejte v Čítance s. 93 / cv. 5. Nejprve říkejte pomalu, později zrychlujte; cv. 6 opište do sešitu.

 

15. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Opakování písmenka velké psací D - Písanka 3/88

 

Matematika

 

Tělesná výchova

  • Tip: Až bude venku hezky, běžte společně s rodinou na procházku a pozorujte okolní přírodu na jaře.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pouze pro TK:

11. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Procvičujeme velké psací D - dokončit v Písance s. 3/86. 
  • Slova a shluky souhlásek - se slabikotvorným r, l: nejprve trénujte čtení: Čítanka s. 93 / cv. 1 a 2. Pečlivě vyslovujte.
  • Další slova zde: rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/slabikotvor1.htm (pojmenujte obrázky a dopište slova do volných míst)
 
Matematika

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: O dračích zoubcích.docx (14,1 kB)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Les.docx (584,6 kB)

 

12. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Čítanka s. 93 / cv. 3 - trénujeme čtení vět; ve cv. 4 najděte opaky. Dvojice slov napište do sešitu školního.

 

13. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Písanka s. 3/87 - Přepis vlastních jmen a říkanky.
 
Matematika

 

15. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Opakování písmenka velké psací D - Písanka 3/88

 

Matematika

  • Procvičování z online výuky: Násobky čísla 5: PS s. 30 / cv. 1
  • Geometrie: PS s. 55, 56 / cv. 1: Spojte body a pojmenujte tvary (trojúhelník, čtyřúhelník, čtverec, obdélník); ve cv. 2 vybarvěte tvary podle zadání
 

Tělesná výchova

  • Tip: Až bude venku hezky, běžte společně s rodinou na procházku a pozorujte okolní přírodu na jaře.
  •  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 4. ročník

11. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Samohláska o - ó: Učebnice s. 54 / cv. 1 a 2 - Postupujte podle zadání.
 
Matematika: Procvičujeme násobení 5:
  • PS s. 30  / cv. 4 - Vypočítejte a doplňte porovnávací znaménka; ve cv. 5 doplňte výsledky. 

 

Úkoly na celý týden:

Písanka - s. 44   

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: O dračích zoubcích.docx (14,1 kB)

Přírodověda - Léto a příroda v létě: Přečtěte si článek v učebnici s. 58 - 59, napište nebo si nalepte zápis do sešitu a odpovězte na otázky: Příroda v létě.docx (549588)

 

13. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Samohláska o - ó: PS s. 10 / cv. 7: Doplňovačka
  • Čtení: Čítanka s. 39 - Přečtěte si článek O lišce a vlku a vyplňte pracovní list: O lišce a vlku.docx (631764)   
 
Matematika: Procvičujeme násobení a dělení:

 

14. 5. 2020
 
Český jazyk

 

Vlastivěda

  • Projděte si v učebnici s. 34 - 35: Co se může stát. Pravidla již opět známe z nižších ročníků. Zapište si do sešitu zápis, v další části pak je pracovní list na procvičení (pokud máte možnost, můžete si je vytisknout, pokud ne, stačí vypracovat do sešitu, napsat číslo úkolu a odpověď): Co se může stát.docx (120426)

 

15. 5. 2020
 
Český jazyk
  • Sloh: s. 35 / cv. 54 - Zvířata kolem nás: Pojmenujte obrázky a zvířata si nakreslete do sešitu. Co o nich víte? Postupujte podle zadání. 

 

Matematika

  • Geometrie: Rovinné útvary - PS s. 56 / cv. 5 - Vybarvěte všechny útvary podle zadání a spočítejte je.

 

Tělesná výchova

  • Tip: Až bude venku hezky, běžte společně s rodinou na procházku a pozorujte okolní přírodu na jaře.

 

9. týden - od 4. 5. 2020 do 8. 5. 2020 

pro 2. ročník:

4. 5. 2020

Český jazyk

 

Matematika

  • PS s. 47 / druhé a třetí cvičení v první polovině strany

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Až budu velký - 2. ročník.docx (12275)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Léto.docx (569717) 

  • Další procvičování v pracovním sešitě na s. 41. 

 

6. 5. 2020

Český jazyk: Hláska a písmeno g, G

 

Matematika

  • PS s. 47 / dokončit 4. cvičení z online výuky

 

7. 5. 2020

Český jazyk

 
 
Matematika
  • PS - dokončit s. 47
 
Hudební výchova

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 3. ročník:

4. 5. 2020

Český jazyk

  • Procvičujeme písmenko psací L v nakopírovaných listech Písanky s. 3/84 – Přepište říkanku.
  • Trénujte hlasité čtení v Čítance s. 91: V básni Na výletě v divném světě vyhledejte slova, která se rýmují (např. světě – výletě). Dokážete říci, co je v básni popletené? Zahrajte si na ilustrátora a k básni nakreslete do sešitu čtení vhodný obrázek. Nezapomeňte napsat číslo strany a nadpis. 
  • Uhodnete hádanku na konci stránky?

 

Matematika

  • Rozklady čísel: Rozkládejte a zapisujte podle vzoru v Uč. s. 47 / cv. 6
  • Procvičujeme přičítání ke 3: nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky s. 40 / cv. 5

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Pohádka o ježkovi.docx (17319)   

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Léto.docx (569717)    

 

5. 5. 2020

Český jazyk

  • Čítanka s. 90 / cv. 4 - Přepište říkanku podle předlohy, na konci stránky pak opište jednotlivá slova do sešitu školního
  • Doplňte správné slabiky be - bě, pe - pě, ve -vě, me - mě do jednotlivých slov: rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/bepeveme1.htm

 

Matematika

 

6. 5. 2020

Český jazyk

  • Opakujeme písmenko malé psací d - Písanka s. 3/85
  • Čtení velkého psacího D - Přečtěte si s. 89 a vyhledejte na stránce vlastní jména. Jak se jmenují ptáčci na obrázku? Co dělají? Spočítejte, kolik je stránce velkých písmenek D a kolik malých písmenek d.
 
Matematika
  • Řešení: Uč. s. 47 / cv. 1:

        uhlí......................3

        dřevo...................8

        vozů.....................?

        3 + 8 = 11

        Vlak má 11 vozů.

        Uč. s. 47 / cv. 2:

        řepa.....................3

        mrkev...................9

        celkem..................?

        3 + 9 = 12
        Milan nakreslil 12 kusů zeleniny.
  • Vypočítejte v Uč. s. 47 / cv. 3; ve cv. 4 můžete zapisovat do sešitu pouze výsledky.

 

7. 5. 2020

Český jazyk

  • z online výuky: Písanka s. 3/86 horní polovina strany - velké psací D ve velké velikosti obtáhněte nejprve 5x, poté trénujte na zmenšeném tvaru, pro dodržení správné výšky písmenka, můžete dokreslit zpočátku pomocnou linku: www.youtube.com/watch?v=9FUKGyzCiac. Nezapomeňte vybarvit obrázek.
  • Trénujeme přednes básní: Čítanka s. 92. Vyhledejte rýmy v básních Běh a Naše rodina.
 
Hudební výchova

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pouze pro TK:

4. 5. 2020

Český jazyk

  • Procvičujeme písmenko psací L v nakopírovaných listech Písanky s. 3/84 – Přepište říkanku.
  • Trénujte hlasité čtení v Čítance s. 91: V básni Na výletě v divném světě vyhledejte slova, která se rýmují (např. světě – výletě). Dokážete říci, co je v básni popletené? Zahrajte si na ilustrátora a k básni nakreslete do sešitu čtení vhodný obrázek. Nezapomeňte napsat číslo strany a nadpis.
  • Uhodnete hádanku na konci stránky?

 

Matematika

  • Procvičujeme dělení 4: PS s. 29 / cv. 8 a 9
  • Ve cvičení 8 je třeba ověřit správnost dělení pomocí násobení: Příklad 18 : 3 = 6 ověříme tak, že výsledek vynásobíme v tomto případě 3. Vznikne tedy příklad 6 . 3 = 18

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Pohádka o ježkovi.docx (16,9 kB)

Prvouka Pracovní list si můžete stáhnout zde: Léto.docx (556,4 kB) 

  • Další procvičování v pracovním sešitě s. 43. 

 

5. 5. 2020

Český jazyk

  • Čítanka s. 90 / cv. 4 - Přepište říkanku podle předlohy, na konci stránky pak opište jednotlivá slova do sešitu školního
  • Doplňte správné slabiky be - bě, pe - pě, ve -vě, me - mě do jednotlivých slov: rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/bepeveme1.htm

 

Matematika

  • Procvičujeme dělení a násobení: PS s. 29 / cv. 10 a 11

 

7. 5. 2020

Český jazyk

  • Dokončit v Písance s. 3/85 - opakování: malé psací d
  • Trénujeme přednes básní: Čítanka s. 92. Vyhledejte rýmy v básních Běh a Naše rodina.
 
 
Matematika
  • Procvičujeme dělení a násobení: PS s. 29, 30 / cv. 12, 13
 
Hudební výchova

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 4. ročník:

4. 5. 2020

Český jazyk

  • Samohláska i - í: Uč. s. 51 / cv. 1 - cvičení napište do sešitu školního. Slova čtěte nahlas tomu, kdo se s Vámi učí. Dbejte na rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek. 

 

Matematika: Napište si nadpis do sešitu školního - Násobení číslem 5

  • Učebnice s. 64: Podívejte se do učebnice na příklady a přečtěte si je nahlas, dále sledujte číselnou osu s násobky 5 – všimněte si, že každé následující číslo v násobkové řadě, na které ukazuje šipka, je vždy o 5 větší. Tuto řadu se naučíme zpaměti.
  • Zapište si do sešitu následující zápis a učte se zpaměti násobkovou řadu a některá další pravidla, podobně jako tomu je u ostatních násobků:

        

        Násobková řada: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50 

        Násobení je opakované sčítání:

        5 + 5 + 5 = 3 . 5 = 15                     7 . 5 = 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = 35

       

              2        .        5    =           10   

          činitel          činitel           součin

    

       Činitele můžeme při násobení zaměňovat:

       2 . 5 = 10        nebo také         5 . 2 = 10      

  • Trénujte násobkovou řadu v PS s. 30 / cv. 1; ve cv. 2 pak procvičujte násobení jako opakované sčítání.
  • Online procvičování - Můžete si vybrat jakékoliv cvičení:

        skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/5/nazorna-nasobilka-5/pocitame.html

        skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/5/nasobky/prirazovani5.htm 

        skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/5/nasobky/vyhledavaninasobku5.htm

        skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/5/najdi-vetrelce/pocitame.html

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Pohádka o ježkovi.docx (16,9 kB)

 

5. 5. 2020

Český jazyk

 

Matematika

 

5. 5. 2020

Český jazyk

  • Samohláska y - ý: Doplňte samohlásky - PS s. 10 / cv. 6. Pamatujte, že písmenko i - y označují stejnou hlásku. Vyzkoušejte: Přečtěte si slova v horní polovině stránky v uč. s. 53 - píšeme různá y / i, ale čteme je stejně.
  • Další procvičování: skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/samohlasky/samohlaska-y/vyber.htm

 

Vlastivěda

  • Projděte si v učebnici s. 33 Jak se chovat na silnici - druhá část kapitoly. Pravidla již známe z nižších ročníků. Zapište si do sešitu zápis, v další části pak je pracovní list na procvičení (pokud máte možnost, můžete si je vytisknout, pokud ne, stačí vypracovat do sešitu, napsat číslo úkolu a odpověď): Jak se chovat na silnici 2.docx (255272) 
  • Tip - Animovaná dopravní výchova: 

        www.youtube.com/watch?v=6VdrCQQxDu4&list=PLs4qGbxZepcC4REjEUhbLLxjiq_rTdrOB&index=1

        www.youtube.com/watch?v=6VdrCQQxDu4&list=PLs4qGbxZepcC4REjEUhbLLxjiq_rTdrOB&index=1

        www.youtube.com/watch?v=NGSdyvw5V0c&list=PLs4qGbxZepcC4REjEUhbLLxjiq_rTdrOB&index=12

        www.youtube.com/watch?v=G4JUlM0xMOU&list=PLs4qGbxZepcC4REjEUhbLLxjiq_rTdrOB&index=9

 

7. 5. 2020

Český jazyk

  • Čtení s porozuměním: Čítanka s. 36 - přečtěte si článek a zkuste odpovědět na otázky za textem. Do sešitu čtení zapište nadpis, autora, napište si koblížkovou básničku a naučte se ji říkat zpaměti.
 
Matematika
  • Jak tedy násobíme 5? Nezapomeňte, že prsty jsou Váš pomocník - sledujte obrázek rukou v učebnici na s. 65: Kolik je 3 . 5? Postupujte stejně jako u ostatních násobků, jen nezapomeňte, že každému prstu náleží jeden násobek čísla 5. Odříkávejte násobky čísla 5 a pokaždé vztyčte jeden prst. Třetímu prstu náleží číslo 15, tedy 3 . 5 = 15 (je možné postupovat také tak, že si nachystáte 3 prsty, odříkáváte si násobky čísla 5 a pokaždé jeden prst schováte, až Vám nezbyde žádný).
  • Procvičování: Výběr cvičení 1. - 10.: rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/nasob5_1.htm  
 
Hudební výchova

 

8. týden - od 27. 4. 2020 do 1. 5. 2020 

pro 2. ročník:

27. 4. 2020

Český jazyk: Procvičujeme písmenko f, F:

  • Čteníčko s. 54 / cv. 3, 4 
  • Trénujte psaní slabik a slov do sešitu školního (nebo pracovní list je opět možno vytisknout a psát přímo do něj jako do písanky): Psaní f - slabiky, slova.docx (135672)

 

Matematika

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Žížaly - 2. ročník.docx (28827)

Prvouka - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Stavba těla rostlin.docx (511853)

 

29. 4. 2020

Český jazyk: Procvičujeme písmenko f, F:

  • Slabikář s. 96 - Přečtěte si text a podívejte se na obrázky. Co na nich vidíš? Tady je ale veselo! Poznáte, jaká slavnost tady probíhá?
  • Čteníčko s. 55 / cv. 2 a 3 - ve cv. 3 nejprve si přímo ve slovech zvýrazněte nebo opravte chyby a pak slova napište správně. 

 

Matematika: Odčítání do 10:

  • Učebnice s. 37 / dokončení cvičení nahoře - trénujte odčítání s pomocí obrázků a prstů stejným způsobem jako v online výuce - možnost online procvičování zde: rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminus9_do10.htm
  • PS s. 46 / poslední cvičení - Vypočítejte s pomocí prstů.

 

Tělesná výchova

 

30. 4. 2020

Český jazyk:

  • Slabikář s. 130 – Trénujte čtení psacího písma. Pojmenujete, co je na obrázku? Vyberte si dvě věty a napište si je do sešitu.
  • Čteníčko s. 56 / cv. 1 - Zkuste doplnit vhodná písmenka.
 
Matematika

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 3. ročník:

27. 4. 2020

Český jazyk

  • Procvičujeme písmenko velké psací L: nakopírované listy z Písanky s. 3/82
  • Trénujte čtení v Čítance s. 86 - Vyberte si říkanku, naučte se ji zpaměti a předneste ji svým rodičům. Dbejte na správný přednes - při recitaci nespěchejte a správně vyslovujte.   
 
Matematika
  • Řešení: Uč. s. 45 / cv. 1, 2 :

           Jirka.............................16 konvalinek

            Marek.........................o 7 méně

            Marek.........................? konvalinek

            16 - 7 = 9

            Marek našel 9 konvalinek.  

 

            například:

            v obchodě...............................16 lamp

            zhaslo.....................................8 lamp

            svítilo.......................................? lamp

            16 - 8 = 8

            V obchodě svítilo 8 lamp.             

  • Procvičujeme odčítání od 16 - nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky s. 38, 39 / cv. 1, 2, 3
 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: O uplakaném traktůrku - 3. ročník.docx (31864)

Prvouka - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Stavba těla rostlin.docx (511853)

 

28. 4. 2020

Český jazyk:

  • Procvičujeme písmenko psací L v nakopírovaných listech Písanky s. 3/83 – Opište zbývající vlastní jména.
  • Pokračujeme tento týden ve skupinách me, mě: Trénujte čtení jednotlivých slov v Čítance s. 90 / cv. 1. Pozor na správnou výslovnost: píšeme mě, ale vyslovujeme jako mňe. Pokud nebudete rozumět některým slovům, poproste toho, kdo se s Vámi učí, aby Vám je vysvětlil.
  • Ve cv. 2 napište do sešitu, jak to má být správně. Poznáte, co je na obrázku?

 

Matematika

  • Procvičujeme odčítání od 16 - nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky s. 39 / cv. 4, 5

 

29. 4. 2020

Český jazyk

  • Psaní: Písanka s. 3/83 – dokončit stránku.
  • Učebnice s. 90 / cv. 3: Zapište do sešitu školního - Co je vynechané me, nebo mě? Slova si čtěte nahlas.

 

Matematika

  • Opakování rozkladů: nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky - s. 39 / cv. 1
  • Přičítání ke 3 - Podívejte se do učebnice na konec s. 46 a prohlédněte si příklady s rozklady. Při výpočtech s přechodem přes 10 postupujeme stále stejným způsobem. Kolik je 3 + 8? Možný postup: Číslo 3 představují červená kolečka, číslo 8 modrá kolečka. Nejprve rozložíme číslo 8 na 7 (máme 3 červená kolečka a 7 modrých koleček potřebujeme do 10)  a 1 (máme 7 modrých koleček a 1 modré kolečko mám chybí do 8). Nakonec sečteme 3 + 7 + 1 = 11
  • Počítání s tímto rozkladem je možné procvičit názorně zde: rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/ctyriplus4.htm; https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/ctyriplus5.htm;
  • Nakopírované listy z pracovního sešitu matematiky - s. 40 / cv. 2 - Dokresli a vypočítej.

 

Tělesná výchova

 

30. 4. 2020

Český jazyk

  • Z online výuky: Čítanka s. 87, 88 - Přečtěte si příběh Můžete číst jednotlivé odstavce střídavě s tím, kdo se s Vámi učí. Odpovězte na otázky: Pohádka Boudo, budko.docx (41815)  
 
Matematika
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pouze pro TK:

27. 4. 2020

Český jazyk

 

Matematika

  • Procvičujeme násobení 4: V PS s. 29 / cv. 6, 7 doplňte slovní úlohu a vypočítejte příklady.

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: O uplakaném traktůrku - TK.docx (31858)

Prvouka - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Stavba těla rostlin.docx (511853)

 

28. 4. 2020

Český jazyk

  • Procvičujeme písmenko psací L v Písance s. 3/83 – Opište zbývající vlastní jména.
  • Pokračujeme tento týden ve skupinách me, mě: Trénujte čtení jednotlivých slov v Čítance s. 90 / cv. 1. Pozor na správnou výslovnost: píšeme , ale vyslovujeme jako mňe. Pokud nebudete rozumět některým slovům, poproste toho, kdo se s Vámi učí, aby Vám je vysvětlil. V online výuce si vše vyzkoušíme. 
  • Ve cv. 2: Víte, jak to má být správně. Poznáte, co je na obrázku?
 
Matematika
  • Procvičujeme násobení 4: Pracovní list si můžete stáhnout zde: Násobení 4 - procvičování.doc (75776) (pokud máte možnost, můžete vytisknout, pokud ne, můžete doplňovat  přímo v dokumentu a pak uložit nebo si do sešitu zapsat jen číslo cvičení a výsledky)
 

29. 4. 2020

Český jazyk
  • Psaní: Písanka s. 3/83 – dokončit stránku.
  • Učebnice s. 90 / cv. 3: Zapište do sešitu školního - Co je vynechané me, nebo mě? Slova si čtěte nahlas.
 

Tělesná výchova

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 4. ročník:

27. 4. 2020

Český jazyk

 

Matematika

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: O uplakaném traktůrku - 4. ročník.docx (31859)

 

28. 4. 2020

Český jazyk

 
 
Matematika
  • Procvičujeme násobení a dělení 4: Uč. s. 63 / cv. 5 - Vypočítejte a zapisujte výsledky do sešitu.

 

29. 4. 2020

Český jazyk

  • Učebnice s. 51 / cv. 5 - Vypište do sešitu slova, ve kterých je e - é.
  • Doplňujte e - é: PS s. 9 / cv. 3

 

Matematika

 

Tělesná výchova


30. 4. 2020

Český jazyk

  • sloh: PS s. 33 - Jaro - Postupujte podle zadání v pracovním sešitě.

Matematika

  • Učebnice s. 63 / první dvě cvičení - do sešitu školního

 

7. týden - od 20. 4. 2020 do 24. 4. 2020 

 
!!! Důležité !!!: Prosím rodiče a žáky, pokud mohou, aby mi vypracované úkoly například nafocené mobilním telefonem, naskenované nebo pracovní listy doplněné přímo ve Wordu zaslali do pátku 24. 4. 2020 jakýmkoliv elektronickým způsobem - přes Messenger, WhatsApp, kde mě najdete pod mým jménem, nebo mailovou adresu: radka.binderova@zsivancicka.cz. Děkuji za spolupráci.
 
 

pro 2. ročník:

 
20. 4. 2020

Český jazyk: Procvičování

 
Matematika
  • Trénujeme dočítání do 10: V PS s. 46 / cv. 2 - Doplňte chybějící číslo.
 

Úkoly na celý týden:

  1. Prvouka – Pracovní list si můžete stáhnout zde: Práce na zahradě - 2. ročník.docx (116815) 
  2. Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Ryby - 2. ročník.docx (12364) 

 

22. 4. 2020

Český jazyk: Procvičujeme písmenko f, F:

  • Opakujte si říkanku ve Slabikáři s. 93 a učte se ji zpaměti (v úterní výuce si ji vyzkoušíme říci: napsaná je ve Slabikáři s. 142: "Fazole, fazole, dáme je na pole; vyrostou z nich nové lusky fazolové.")  
  • Ve cv. 1 si prohlédněte obrázky a pojmenujte je. Najdete obrázky, které nezačínají písmenkem f? Ve cv. 2 procvičujte čtení slabik a slov s písmenkem f: Hláska a písmenko F.docx (866248)
  • Trénujeme psaní f: můžete vytisknout nebo přepsat dětem do sešitu (v sešitě můžete využít řádky jako pomocné linky - například psát písmenko přes 3 řádky, pak postupně zmenšovat a pomocné linky mezi řádky dokreslit, jak je to ukázáno v písance, před vlastním psaním děti zpočátku několikrát písmenko obtahují, je potřeba dbát na správný směr psaní - řídit se pomocí šipek): Písmenko psací f.docx (75567) - Pokud můžete, nafoťte a pošlete mi prosím do konce týdne, jak se Vám to dařilo.

 

Matematika

  • Procvičujeme sčítání do 10: PS s. 46 / cvičení 3 - Doplňte chybějící čísla.
 
24. 4. 2020

Český jazyk

  • Trénujeme čtení - Slabikář s. 94 - Jaká zvířata jsou na obrázku? Co dělají?
  • Čteníčko s. 54 / cv. 1 - Přečtěte si říkanku a zakroužkujte všechna písmenka f, F. 
  • Psaní: Co je to? Pojmenujte obrázky a napište slova do sešitu školního (pracovní list je také možno vytisknout a psát přímo do něj jako do písanky): Co je to.docx (192813)

 

Matematika

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 3. ročník:

20. 4. 2020

Český jazyk

  • Pokračujeme tento týden ve skupinách ve, vě: Trénujte čtení jednotlivých slov v Čítance s. 85 / cv. 1. Pozor na správnou výslovnost všech hlásek. Pokud nebudete rozumět některým slovům, poproste toho, kdo se s Vámi učí, aby Vám je vysvětlil.
  • Ve cvičení 3 doplňte do slov ve, vě. Poznáte, co má dívka na hlavně na obrázku?
 
Matematika
  • Opakujeme přechod přes 10: Opakování.docx (601285) (pokud nemáte možnost list vytisknout, napište si do sešitu číslo cvičení a zapište jen výsledky).
 

Úkoly na celý týden:

  1. Prvouka – Pracovní list si můžete stáhnout zde: Práce na zahradě - 3. ročník.docx (116815)
  2. Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Slepička - 3. ročník - LP.docx (55056)

 

22. 4. 2020

Český jazyk

  • Čtení s porozuměním - Čítanka s. 84 - Zapamatovali jste si pohádku? Pokuste se ji někomu vypravovat.
  • Opis slov na konci stránky v Čítance s. 85 - do sešitu školního.  

 

Matematika: Přechod přes 10 - odčítání od 16

  • Zopakujte si: 
  1. Říkejte zpaměti čísla:    od 5 do 15        od 16 do 6          od 7 do 11            od 20 do 9
  2. Vypočítejte: 

                        11 - 4 =         8 - 3 =            14 - 9 =             12 - 9 =

                        15 - 3 =        13 - 6 =           11 - 7 =             13 - 5 =   

  • Pokud máte počítadlo, ukazujte a odpočítávejte na něm postupně. Sledujte, kolik Vám zbyde:

16 – 6 – 1

16 – 6 – 2

16 – 6 – 3

(můžete použít také pastelky, kolečka, knoflíky v řadě po 10)

  • Podívejte se do učebnice na druhou polovinu s. 45 a prohlédněte si příklady s rozklady. Při výpočtech s přechodem přes 10 postupujeme stále stejným způsobem. Procvičujte počítání s rozkladem:

        https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/sestnactminus1.htm

        https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/sestnactminus2.htm

        https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/sestnactminus3.htm

 

24. 4. 2020

Český jazyk

  • Trénujeme písmenko psací L: Čítanka s. 83 - Opište do sešitu školního vzorová slova a věty na začátku stránky: 

 

        Lída        Lenka        Láďa        Labe    

        Labe je veliká řeka.

        Po Labi plují lodě až do moře.      

 

  • Čítanka s. 85: Ve cv. 2 napište do sešitu školního správné dvojice, co patří k sobě; ve cv. 4 napište a vypočítejte příklady - pozor na správné psaní číslic; ve cv. 5 uhodnete hádanku? Nápověda je v závorce.
 
Matematika

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pouze pro TK:

20. 4. 2020

Český jazyk

  • Procvičujte psaní písmenka l v Písance s. 3/81 (druhá polovina strany)
  • Pokračujeme tento týden ve skupinách ve, vě: Trénujte čtení jednotlivých slov v Čítance s. 85 / cv. 1. Pozor na správnou výslovnost všech hlásek. Pokud nebudete rozumět některým slovům, poproste toho, kdo se s Vámi učí, aby Vám je vysvětlil.
  • Ve cvičení 3 doplňte do slov ve, vě. Poznáte, co má dívka na hlavně na obrázku?
 
Matematika
  • V PS s. 27 / cv. 11 - dokončit slovní úlohu. Možno si graficky znázornit pomocí koleček (= mrkví), které kroužkujeme po 3 (= svazky).
  • Dále trénujeme násobení 4: Učebnice s. 59 – zapamatujte si násobkovou řadu 4 (podívejte se do učebnice na číselnou osu – všimněte si, že každé následující číslo v násobkové řadě, na které ukazuje šipka, je o 4 větší)

 

Násobková řada: 0, 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40 

 

Násobení je opakované sčítání:

4 . 4 = 4 + 4 + 4 + 4 = 16                      7 . 4 = 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 28

5 . 4 = 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 20                8 . 4 = 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 36                   

  • Zopakujte si, jak pojmenováváme jednotlivé členy (Uč. s. 60). Stejně jako je tomu u násobení 3, i tady je možné činitele zaměňovat. Výsledek je stále stejný: 

     3        .        3       =         9   

činitel          činitel           součin

 

Činitele můžeme zaměňovat:

3 . 4 = 12       nebo také         4 . 3 = 12

  • Procvičte si násobky čísla 4 a násobení jako opakované sčítání: PS s. 28 / cv. 1, 2, 3

 

Úkoly na celý týden:

  1. Prvouka – Pracovní list si můžete stáhnout zde: Práce na zahradě - 3. ročník.docx (116815)
  2. Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Slepička - 3. ročník.docx (55010) 

 

22. 4. 2020

Český jazyk

  • Čtení s porozuměním - Čítanka s. 84 - Zapamatovali jste si pohádku? Pokuste se ji někomu vypravovat.
  • Opis slov na konci stránky v Čítance s. 85 - do sešitu školního.  

 

Matematika

  • Procvičujte násobkovou řadu v PS s. 28 / cv. 4
  • Online procvičování násobkové řady: Vyberte si cvičení: 

        Přesuňte broučky: skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/nasobky/prirazovani4.htm

       Vyhledejte násobky 4: skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/nasobky/vyhledavaninasobku4.htm

        Za opicemi - sestavte řadu násobků 4: skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/za-opicemi/nasob4.htm

        Najděte vetřelce: skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/najdi-vetrelce/pocitame.html

 

24. 4. 2020

Český jazyk

  • Trénujeme písmenko psací L: Dokončit v Písance s. 3/82.
  • Čítanka s. 85: Ve cv. 2 napište do sešitu školního správné dvojice, co patří k sobě; ve cv. 4 napište a vypočítejte příklady - pozor na správné psaní číslic; ve cv. 5 uhodnete hádanku? Nápověda je v závorce. 

 

Matematika

  • PS - dokončení cvičení s. 28
  • TIP: Pomůcka na vytisknutí pro násobení a dělení, kterou jsme používali ve škole: Násobení a dělení s housenkou.doc (60928)
  • Připomenutí postupu: Kolik je 5 . 4? Každému bříšku housenky náleží jeden násobek čísla 4. Napočítám a označím na housence páté bříško (např. figurkou, knoflíkem, kolečkem). Odříkávám násobky 4 a ukazuji prstem postupně od hlavičky na bříška housenky, až dojdu k označenému pátému bříšku. Pátému bříšku náleží číslo 20, tedy 5 . 4 = 20.    

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro 4. ročník:

20. 4. 2020

Český jazyk

  • Doplňujte a nebo á: V PS s. 9 / cv. 1
 
Matematika
  • Procvičujeme násobení a dělení 4: Zkuste vypočítat v PS s. 29 / cv. 11, 12

 

Úkoly na celý týden:

Čtenářský deník - Pracovní list si můžete stáhnout zde: Slepička - 4. ročník.docx (55010)

Přírodověda

 

22. 4. 2020

Český jazyk

 

Matematika

  • Zkuste vypočítat do školního sešitu slovní úlohy z uč. s. 63 / cv. 3. Nezapomeňte na zápis, výpočet a odpověď. Použijete krát, anebo děleno? Zítra Vám napíši řešení. 
  • Procvičujte násobení a dělení 4: Vyberte si cvičení

        rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/dele4_4.htm

        skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-4

 

Vlastivěda

  • Jízdní řády - procvičování: Podívejte se do učebnice s. 31 / v dolní části stránky na jízdní řád Benešov - Praha. Zkuste odpovědět na otázky (příští týden Vám napíši řešení).
  • Projděte si v učebnici s. 32 a 33 kapitolu Jak se chovat na silnici. Pravidla již známe z nižších ročníků. Zapište si do sešitu zápis a zakreslete semafor a dopravní značky, v další části pak je pracovní list na procvičení (pokud máte možnost, můžete si je vytisknout, pokud ne, stačí vypracovat do sešitu, napsat číslo úkolu a odpověď): Jak se chovat na silnici.docx (1421254) 

 

24. 4. 2020

Český jazyk

  • Procvičujeme psaní: Písanka s. 42
  • Sloh: Dokončit stránku v PS s. 32 / Odpovědi na otázky; Povolání; Doplňvání vět.

 

Matematika

  • Dokončete slovní úlohu v PS s. 30 / cv. 13
  • Geometrie: Rovinné útvary - PS s. 56 / cv. 4 - Zapište všechny čtyřúhelníky, např. čtyřúhelník MNFL (zapisujeme velkými tiskacími písmeny).

  

Informace školní družiny - 3. oddělení

 

S MYŠKOU JOHANKOU DO POHÁDKY
 
- náplní školní družiny ve školním roce 2019/2020 bude procvičit si všechny druhy jazykových a komunikačních dovedností pomocí jednoduchých pohádek. Různé činnosti jsou vybrané tak, aby tematicky souvisely s danou pohádkou. Cílem je naučit se přemýšlet o věcech a používat řeč jako prostředek k dorozumívání mezi lidmi.

 

Září - O koblížkovi
Říjen - O veliké řepě
Listopad - O Budulínkovi
Prosinec - O perníkové chaloupce
Leden - O červené Karkulce
Únor - O budce v poli
Březen - O Smolíčkovi
Duben - O kohoutkovi a slepičce
Květen - O koťátku, které zapomnělo mňoukat
Červen - O poslušných kůzlátkách
 
 

Březen 

Téma:  O Smolíčkovi

  • Přečtěte si pohádku a naučte se ji převyprávět.
  • Namalujte k ní obrázek. Přinesete si ho pak do školy a ukážete svým spolužákům.

 

Duben

Téma: O kohoutkovi a slepičce
 

Květen

Téma: O koťátku, které zapomnělo mňoukat