Projekt PŘEDŠKOLÁK na šk. rok 2022-2023
4. SCHŮZKA KLUBU PŘEDŠKOLÁK - ŠKOLNÍ JÍDELNA
Čtvrtá schůzka Klubu předškolák se zaměřila na to, jak to chodí ve školní jídelně a děti také ochutnaly výborné buchty, které pro ně napekly paní kuchařky.
3. SCHŮZKA KLUBU PŘEDŠKOLÁK - TĚLOCVIČNA
Ve středu 20.4. proběhla již třetí schůzka v rámci Klubu Předškolák. Tentokrát se předškoláčci seznámili
s tělocvičnou a parádně si zacvičili.
2. SCHŮZKA KLUBU PŘEDŠKOLÁK - ŠKOLNÍ DRUŽINA
školní družinu a také si vyrobily motýlka pro radost. Více fotografií

1. SCHŮZKA KLUBU PŘEDŠKOLÁK - TŘÍDA
Děti poznávaly svou budoucí třídu a bylo to super! Prohlédněte si fotografie
TERMÍNY SCHŮZEK KLUBU PŘEDŠKOLÁK


ROZHODNUTÍ O PŘIJATÝCH ŽÁCÍCH
DO 1. ROČNÍKU VE ŠK. ROCE 2022-2023
k zákl. vzdělávání ve škole: ZŠ Ivančická, Ivančická 218, Moravský Krumlov

Zápis k povinné školní docházce se konal 1.4.2022 od 14 do 17 hodin.
Fotografie ze zápisu
KOMENTOVANÁ PROHLÍDKA ŠKOLY
na 2. stupeň, prohlédli si jazykovou učebnu, učebnu fyziky a přírodopisu
a školní družinu, která se dětem velice líbila. Prošli jsme kolem jídelny a atria, kde máme překrásné prostředí zámeckého parku a kde míváme svačiny a vyučujeme se přímo v přírodě. Poté jsme viděli v akci gymnasty
v tělocvičně a prohlédli si nové venkovní hřiště. na řadu přišly třídy 1. stupně
a konečně naše kmenová třída. Děti si mohly vyzkoušet interaktivní tabuli
a napsat si kouzelným perem písmena. Dětem i rodičům se u nás velice líbilo a těší se v pátek 1.4. na zápis do 1. třídy. Více fotografií
Mgr. Andrea Třetinová
.jpg)
POJEM PŘEDŠKOLÁK
PROJEKT PŘEDŠKOLÁK
Projekt PŘEDŠKOLÁK má na naší škole dlouholetou tradici. Naše škola navázala spolupráci s mateřskými školami v Moravském Krumlově a blízkém okolí. Rodičům byl nabídnut projekt, který se zaměřoval na přechod dětí z mateřské do základní školy. Pro děti z Moravského Krumlova byl Předškolák organizovaný ve spolupráci s učitelkami z jednotlivých mateřských škol, kdy paní učitelky v rámci předškolních činností vodily děti na jednotlivé lekce a zároveń se těchto lekcí také zúčastnily. Dítě tedy mělo ve škole svoji paní učitelku z MŠ a současně se seznamovalo s budoucí paní učitelkou. Rodiče z okolních obcí si děti vodili samostatně a lekcí se také účastnili. Mohli tak sledovat jak bude výuka probíhat v 1. třídě a také, jak bude jejich dítě reagovat na nové prostředí i novou paní učitelku. Tento model se ke spokojenosti všech stran osvědčil, proto ho ve zmíněné podobě nabízíme každoročně svým budoucím prvńáčkům.
POPIS PROJEKTU
Projekt je rozdělen do 5 lekcí, z nichž každá má jiný obsah. 1.-4. lekce probíhá v dopoledních hodinách za přítomnosti pedagoga z MŠ, 5. lekce je věnovaná rodičům budoucích prvňáčků.
1. LEKCE
je zaměřena na poznání školního prostředí, vzájemném bližším seznámení se budoucích žáků s učitelem, správný úchop psacího náčiní, uvolňovací cviky, barvy a geometrické tvary, jemnou a hrubou motoriku (lekce probíhá v učebně budoucích prvňáčků)
2. LEKCE
seznámení se s prostorami tělocvičny, rozvoj hrubé motoriky, bezpečnost pro cvičení, ukázka nového hřiště a atria
3. LEKCE
školní družina - seznámení se svojí paní vychovatelkou, poznávání prostředí ve školní družině, výroba hezkého dárečku pro děti
4. LEKCE
školní jídelna - děti se seznámí s prostředím jídelny, poznají paní kuchařky a prakticky si vyzkoušíme, jak správně postupovat při výdeji jídla a jak se slušně v jídelně chovat. Paní kuchařky pro děti chystají sladké překvapení
5. LEKCE
rodičovská schůzka - pouze pro rodiče . V kmenové třídě v 17.00. Proběhne prezentace z Předškoláka, seznámení s informacemi ke školnímu roku a probrání seznamu pomůcek, které budou žáci potřebovat. Diskuse a zodpovězení všech otázek.
TERMÍNY PŘEDŠKOLÁKA
CÍL A PŘÍNOS PROJEKTU:
- bezproblémový přechod dětí z MŠ do ZŠ
- seznámení s novým prostředím
- seznámení s novou paní učitelkou
- seznámení se s budoucími spolužáky
- rozvoj hrubé a jemné motoriky
- zdokonalení správného úchopu psacího náčiní
- vyzkouší si být školákem
Z HLEDISKA PEDAGOGA ZŠ:
- seznámení se s dětmi
- redukce špatného úchopu psacího náčiní
- bezproblémový přechod dítěte (děti ve škole nepláčou, učitele již znají)
- konzultace a upozornění na individuální zvláštnosti dětí od pedagoga MŠ
- porovnání nároků na budoucího prvňáčka
- spolupráce mezi MŠ a ZŠ
Z HLEDISKA RODIČE:
- rodiče se mohou zúčastnit jednotlivých lekcí
- mohou sledovat chování svého dítěte ve školním prostředí
- porovnávat úroveň plnění jednotlivých úkolů mezi dětmi
- docvičit potřebné dovednosti
- veškeré nejasnosti konzultovat s pedagogem
- veškeré lekce jsou bezplatné
Realizace tohoto projektu je poměrně náročná a lze ho uskutečńovat pouze při ochotě pedagogů , jak ze základní, tak z mateřské školy.