BADATELSKÁ VÝUKA VE VÝUCE DĚJEPISU
V hodinách dějepisu často vytváříme nejrůznější projekty, věnujeme se výuce v terénu, jezdíme na exkurze… Tentokrát si žáci 9. třídy v rámci učiva o vzniku Československa zkusili výuku badatelskou. Jejich badatelským úkolem bylo odpovědět na otázku: Kdo jsem? Po rozdělení do skupin si vylosovali krabice plné nápověd a artefaktů. Ty je měly dovést ke skutečné osobě žijící v době vzniku první republiky. Po zjištění jména a profese bylo potřeba vypátrat, kde se tato osoba nacházela 28. října 1918, co její profese obnášela, jaké změny související se vznikem republiky ji mohly ovlivnit. Deváťáci velice brzy pochopili, že to badatelé v oblasti historie nemají jednoduché a že jim v tomto případě ani umělá inteligence nepomůže. Zkrátka se musí zapojit vlastní mozek.
Více fotografií
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ PŘÍMKY V MIROSLAVI
Před žáky devátých tříd stojí nelehké rozhodování, jakým směrem se v následném vzdělávání vydat. Čeká je výběr školy a pro některé to bude volba povolání na celý život. Abychom jim tento životní krok usnadnili, věnujeme se tomuto tématu nejen v hodinách výchovy k občanství, ale také v terénu. Proto jsme přijali pozvání SOŠ a SOU SČMSD Znojmo, Přímětická a navštívili Den otevřených dveří na jejich odloučeném pracovišti v Miroslavi. Prezentace školy byla velmi poutavá a věřím, že některé žáky inspirovala k výběru vysněného oboru.
Mgr. Michaela Vejvalková - výchovná poradkyně
Více fotografií
SETKÁNÍ S DRAVCI NA VÝUKOVÉM PROGRAMU
V úterý 15.10. měli žáci i pedagogové naší školy jedinečnou příležitost setkat se v parku se spoustou dravců, které v přírodě jen tak neuvidíte. A to vše díky výukovému programu záchranné stanice Seiferos z Lednice, kteří nám dravce přivezli ukázat, předvedli je v letu i při lovu, ale hlavně jsme se dozvěděli spoustu zajímavého z jejich života a také o tom, jak z přírody díky činnosti člověka mizí a proč je důležité je chránit.
Více fotografií
PODANÉ RUCE V NAŠÍ ŠKOLE
Společnost Podané ruce působí v Brně již od roku 1994, má dlouholeté zkušenosti v oblasti prevence rizikového chování a nabízí všeobecné i specializované preventivní programy, které naše škola ráda využívá.
V letošním školním roce to byly programy Třída jako tým pro šestý ročník, Experimentování s návykovými látkami pro 8. ročník a Intimita, sex a vztahy pro 9. třídu. Zkušení lektoři využívají zážitkové pedagogiky, dokážou žáky nadchnout, vtáhnout do problému a my věříme, že se díky těmto prožitkům v budoucnu zvládnou kriticky vypořádat s rizikovými jevy, které jim mohou vstoupit do života.