
Žákovský parlament
Zastupitelé parlamentu
Zastupitelé do žákovského parlamentu jsou voleni jednou za rok na
třídnických hodinách.
Pokud svou funkci dostatečně neplní, mohou být
odvoláni většinou třídy a volby probíhají znovu.
Každou třídu zastupují 2 zástupci.
Zastupitelem parlamentu se může stát žák od 6. - 9. ročníku všech typů škol
- základní, základní praktické i základní školy speciální.
Zastupitelé žákovského parlamentu ve šk. roce 2024-2025
6.A - Amálie Konradová, Sebastian Rez
6.B - Eliška Weberová, Sebastian Ostrovský
7.A - Viktorie Hermanová, Klára Zelníčková
7.B - Ester Chmelková, Marek Pelikán
8.A - Kristýna Tichá, Matěj Vlk - místopředseda ŽP
8.B - Pavel Vít
9. třída - Šárka Hladíková – předsedkyně ŽP, Sára Chmelková
II.Z - Radek Fučík, Roman Pazdera
Koordinátor žákovského parlamentu: Mgr. Martin Vajčner
Zastupitelé pověření jednáním s vedením školy: předseda a místopředseda ŽP
Cíle žákovského parlamentu ZŠ Ivančická
-
podporovat spolupráci mezi žáky a učiteli, mezi žáky a vedením školy, mezi jednotlivými třídami na všech stupních i typech základní školy
-
umožnit žákům aktivně se podílet na chodu školy, zejména v oblasti mimoškolních aktivit
-
rozvíjet u žáků smysl pro odpovědnost a občanskou povinnost
-
neustále zlepšovat komunikaci mezi žáky a učiteli
-
informovat rodiče o aktivitách žáků
-
přispívat k vyřešení problémů žáků
Pravidla zasedání parlamentu:
- Žákovský parlament se schází minimálně jednou měsíčně.
- Každý má právo vyjádřit svůj názor - ústně či písemně, názor své třídy a být vyslechnut.
- Diskutujeme bez vulgarismů, urážek, zesměšňování, neskáčeme si do řeči.
- Řešíme školní problémy.
- Pravdivě informujeme členy parlamentu i své spolužáky, předáváme nezkreslené a úplné informace.
- Vzájemně si důvěřujeme, pracujeme jako tým.
- Nezlehčujeme problémy druhých.
Škola pro demokracii
Naše škola se zapojila do sítě škol s fungujícím žákovským parlamentem, jenž participuje na chodu školy,
a získala tím titul "Škola pro demokracii". Titul
náleží školám, kde napomáhají zapojování žáků do života školy, jeho
nejbližšího okolí a splňují všechna kritéria v osmi stanovených
oblastech alespoň v základním měřítku. Škola pro demokracii je
postavena na aktivní práci žáků, kteří sami mapují, zda škola naplňuje
stanovené ukazatele. Spolu s vedením a učiteli hledají odpovědi na různé
otázky a navrhují řešení,
jak dané oblasti naplnit.
Např. Můžeme využívat různorodé nástroje komunikace? Funguje u nás třídní samospráva?
Podílíme se na tvorbě pravidel pro fungování školy?Jsme jako třída s třídním učitelem dobrý tým?
Můžeme vylepšovat prostředí školy a vztahy ve škole?
Školy pro demokracii o sobě navzájem vědí a sdílejí své zkušenosti prostřednictvím webu www.skolaprodemokracii.cz a facebooku. Více na www.skolaprodemokracii.cz
