e-Twinning
PARTNERSKÁ NÁVŠTĚVA ŠKOLY V CHORVATSKU
Více fotografií
2. DEN
Po snídani proběhlo vzájemné představení zemí formou prezentací.
Ćeští žáci si připravili české jazykolamy a nejznámější lidové písně. Prezentovali i krátké video našeho města a školy, které sami natočili. poté si ve dvojicích vyzkoušeli vědomostní kvíz na noteboocích. Další úkol spočíval v tom, aby žáci formou rozhovoru získali vzájemně o sobě co nejvíce informací. Zjištěné údaje jsme sepsali a společnou fotografií jsme tento projekt zakončili.
1. DEN
Naše eTwinningová skupina vyrazila ve čtvrtek 2.5. na partnerskou návštěvu do chorvatské školy v Andrejaševci. Cestu jsme si zpříjemnili zastávkou v Budapešti a návštěvou Tropikária, atrakce s tropickým deštným lesem, akváriem a podvodním tunelem. V podvečer nás přivítali naši chorvatští přátelé, se kterými jsme se seznámili již v předchozí komunikaci přes dopisy. Strávili jsme příjemné dvě hodiny společnou večeří, prohlídkou školy a společnými aktivitami. Těšíme se na další den :-)
ČARODĚJNICKÝ REJ VE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ
V pondělí 29.4. si děti ze školní družiny užily parádní čarodějnický rej. Paní vychovatelky pro ně připravily zábavné odpoledne na školním dvoře plné her a soutěží. Nechybělo létání na koštěti, čarování hůlkami nebo zpívání karaoke.
Více fotografií
RECITAČNÍ PŘEHLÍDKA ŽÁKŮ
SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
OSLAVA SVĚTOVÉHO TÝDNE MUZIKOTERAPIE
VE TŘÍDÁCH ZŠ SPECIÁLNÍ
Jako každý rok, i letos se naše třídy vzdělávající žáky s postižením připojily k oslavám Světového týdne muzikoterapie.V týdnu 15. 4. – 19. 4. jsme si tedy užívali radost z hudby a muzicírování.
Více fotografií
Prvky muzikoterapie na naše žáky působí velmi pozitivně a významně napomáhají při vzdělávání. Prostřednictvím prvků muzikoterapie se snažíme u žáků eliminovat pocity méněcennosti, podporujeme jejich kreativitu a tvůrčí proces. Pomocí hudby je motivujeme, aktivizujeme, probouzíme pocity štěstí a úspěchu a poskytujeme jim prostor pro sebevyjádření, emoční projevy a psychosomatické uvolnění.
Hudba ve svých rozmanitých podobách totiž působí na člověka celostně - jak na jeho psychickou, fyzickou, tak i sociální stránku. Velmi kladně ovlivňuje paměť, pozornost, rozvíjí komunikaci, kognitivní procesy, zlepšuje motorické dovednosti a podporuje proces učení.
V průběhu celého týdne muzikoterapie se zpívalo, hrálo na tělo nebo na široké spektrum nástrojů, které mají naši žáci k dispozici. Při muzicírování samozřejmě vždy využíváme takové metody a nástroje, které jsou přístupné pro všechny a umožňují jim tvořit hudbu bez nutnosti umět hrát na hudební nástroj.
Děti si užily parádní bubnovačku, hrály si s rytmem, hudebně jsme společně ztvárňovali zvuky přírody, počasí, tančili… K příjemným prožitkům přispěla nepochybně zhudebněná pohádka O sluníčku. V závěru každého dne nechyběly relaxační chvilky, při kterých si všichni užívali klidné tóny a jemné vibrace meditačních nástrojů, které pohladí po těle i duši.
V týdnu věnovanému oslavám hudby a muzikoterapie jsme v našich třídách přivítali také dvě návštěvy. Ve středu 17. 4. za námi přišly děti
z LK Duběnka. Společně s našimi dětmi rozezněly spoustu nástrojů, vytvořily parádní kapelu a užily si radost z hudby a společné tvorby.
Celý týden jsme pak ukončili velkolepě díky žákům z 9. B, kteří navštívili naše třídy a vytvořili pro naše děti, ale i pro ně samotné úžasnou „zvukovou koupel“. Společně rozezněli melodické a relaxační nástroje a vytvořili tak hladivé melodie a souzvuky v doprovodu jemných šumivých zvuků deštných holí. Dopřáli tím našim žákům krásný zážitek a perfektní zakončení týdne s hudbou.